Veel gestelde vragen

1.    Mag ik mijn aangekocht artikel ruilen?
Uiteraard!
Volgens de wet op de verkoop op afstand heeft u 14 dagen bedenktijd. U mag binnen de 14 dagen het artikel omruilen voor een andere maat, andere kleur of zelfs een ander produkt.

 

2.    Ik ben niet tevreden, krijg ik mijn geld terug?
Geen probleem!
Volgens de wet op de verkoop op afstand heeft u 14 dagen bedenktijd.
Bent u niet tevreden met uw aangekocht artikel, dan kan u vragen voor een terugbetaling.
Van zodra u het artikel heeft teruggestuurd, volgens de voorziene procedure, dan zullen wij binnen max. 15 dagen na ontvangst, het aankoopbedrag (exclusief leveringskosten voor artikels onder de 50 €) terug storten.

 

3.    Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen zijn in euro’s gerekend en zijn inclusief BTW.

 

4.    Hoe weet ik of de bestelling gelukt is?
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, krijgt u onmiddellijk een bevestigingsmail. Deze mail is géén betaalbevestiging, het is enkel een bevestiging van uw bestelling.

 

5.    Wat is de leveringstermijn van de bestelde produkten?
Elke bestelling die plaats heeft gevonden voor 18h00 en die betaalt is geweest via credit card, paypall, Ideal,…, zal de dag nadien verstuurd worden (tijdens werkdagen). Voor de levering werken wij met de partner: B-post. Via de aangegeven code, die u ontvangt bij uw bevestigingsmail, kan u nagaan in welke fase uw bestelling zich bevindt.
Mocht deze partner, om één of andere reden, de levering niet kunnen uitvoeren, dan zullen wij genoodzaakt zijn om beroep uit te oefenen op een andere partner, zodoende u hiervan geen hinder ondervindt.
Naargelang het te leveren land, ontvangt u uw bestelling binnen de 2 tot 8 werkdagen na uw bestelling.
Uiteraard zijn wij, net als andere webshops, afhankelijk van onze partner en mocht deze vertraging hebben, dan is het mogelijk dat uw bestelling iets  later bij u thuiskomt.

 

6.    Kan ik de bestelling ook bij iemand anders laten leveren?
Ja, dit is uiteraard mogelijk!
Binnen de verschillende stappen van ‘bestelling tot en met levering’, kan je bij ‘ leveringsadres’ een ander adres naar keuze plaatsen.

 

7.    Hebben jullie een catalogus?
Neen, dit hebben we niet.
Al onze artikels zijn enkel via de webshop te verkrijgen.

 

8.    Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Geen probleem, uw vraagt een nieuw wachtwoord, via 'Mijn account'.

 

9.    Hoe bepaal ik mijn maat?
Lazy Baboon koopt zijn produkten bij verschillende leverciers ter wereld. Dit impliceert dat de maten soms kunnen verschillen van leverancier tot leverancier. Om niet voor verassingen te staan, geven wij u bij de detailpagina per produkt de “produktomschrijving” weer. Deze geeft u een aanduiding weer van de maat. Betreft het een “normal fit”/normale maat" of valt hij eerder groter of kleiner in vergelijking met de standaard maat.

 

10.    Hoe kan ik betalen?
Zie Betalingsmodaliteiten

 

11.    Hebben jullie ook winkels die ik kan bezoeken?
Neen, we werken uitsluitend via het online kanaal.

 

12.    Hoe bepalen jullie de keuze van de merken?
Lazy Baboon focust zich bewust op originaliteit en niet op massaproductie. Dit uit zich in al onze collecties die minder of vaak onbekend zijn bij het grote publiek. We gaan voor niet alledaagse labels en fashion in het algemeen.

 

13.    Wat is jullie beleid met betrekking tot privacy?
Zie Privacybeleid

 

14.    Wat zijn de algemene voorwaarden?
Zie Algemene voorwaarden

 

15.    Is de online betaling veilig?
Zie Betalingsmodaliteiten

 

16.     Mag ik contact opnemen?
Zie Contact

 

17.    Waarom vandaag enkel mannen & kinder/jongens kledij?
Lazy Baboon start vandaag enkel met modeartikelen voor volwassen mannen en jongens/kinderen. Toffe, modieuze kledij voor deze doelgroepen  is gewoon moeilijker te vinden. Vandaag zijn dit onze doelgroepen; maar indien de vraag naar vrouwen- en meisjes/kinderkledij groter en groter wordt kan dit in de toekomst misschien veranderen.

 

18.    Ik woon in het buitenland, mag ik ook bestellen?
Uiteraard! Iedereen kan bij Lazy Baboon bestellen. Het verschil ligt in de leverings- en terugzendingskosten. Voor alle leveringen buiten het Belgische grondgebied worden er leveringskosten gefactureerd die afhankelijk zijn van het te leveren land.
De exacte bijkomende kosten worden weergegeven bij de berekening van de totale kost in het winkelmandje. De terugzendingskosten voor iemand die buiten België woont, is volledig ter zijner laste.

 

19.    Hoe kan ik betalen?
Zie Betalingsmodaliteiten